1. Link do strony z możliwością wsparcia forum:
https://pomagam.pl/forumdss_2020_22

2. Konta nowych użytkowników są aktywowane przez Administrację
(linki aktywacyjne nie działają) - zwykle w ciągu ok. 24 ÷ 48 h.

DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Przydatność tomografu w diagnostyce raka jelit
Autor Wiadomość
Angipp 


Dołączyła: 11 Sty 2018
Posty: 3

 #1  Wysłany: 2018-01-11, 20:57  Przydatność tomografu w diagnostyce raka jelit


Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.
Mam pytanie, które może wydawać się może głupie, ale nie mam wiedzy ani doświadczenia w diagnostyce nowotworów a mianowicie:
Czy w przypadku podejrzenia nowotworu jelita (brak jednoznacznej diagnozy), jest sens wykonywania badania tomografu komputerowego jamy brzusznej z kontrastem, w celu potwierdzenia bądź wyeliminowanie raka?
W trakcie kolonoskopii u mojej siostry stwierdzono „coś” - jakąś zmianę, która po wycięciu została poddana badaniu hist. Siostra otrzymała telefon, że stwierdzono komórki rakowe złośliwe ale nie można było określić (w trakcie oceny) jaki to nowotwór, ani stopień zaawansowania ani czy nacieka. Siostra robiła kolonoskopię za granicą i wyniku nie mam żeby podłączyć skan. Siostrę boli brzuch od miesiąca (badanie robiła w grudniu przed świetami) wiec lekarz zrobił jej usg jamy brzusznej (kilka dni temu) które nic nie wykazało. Lekarz nie zlecił żadnych badań np marketórow..
Lekarz powiedział siostrze że to co było wycięli i za pół roku ma powtórzyć usg jamy brzusznej. Nie ukrywam, że skoro padło stwierdzenie - rak złośliwy, to warto by było jednak wcześniej zrobić np tomograf, bo jeśli to jest rak to za pół roku to może być już za późno.