DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Przerzut do węzła chłonnego nadobojczykowego
Autor Wiadomość
missy 
MODERATOR

Pomogła: 918 razy

#106  Wysłany: 2017-11-09, 20:33  

Odróżnicowanie polegające na utracie hormonozależności w zmianach wtórnych jest spotykane ( nie tylko rak trzonu macicy, ale też rak piersi). Odwrotna sytuacja jest zdecydowanie rzadsza. A powrót do pierwotnego statusu hormonalnego po etapie odróżnicowania... cóż, nie jestem lekarzem. Ja jedynie nie słyszałam o takich „wybrykach” nowotworowych.

Tomuś 

#107  Wysłany: 2017-11-10, 00:21  

No właśnie, powiedzcie mi tylko proszę czy dobrze czytam wyniki:

Nowotwór trzonu macicy był hormonozależny i odróżnicował się do nadobojcza jako hormononiezależny?
Czy na odwrót?

Biopsja wykazałaby w tym momencie czy może jednak jest ekspresja receptorów i przed chemioterapią moglibyśmy zastosować hormonoterapię, która pomimo, że odpowiedź ma 20% to a nuż mogłaby pomóc... natomiast rozumiem niebezpieczeństwo otwarcia brzucha... z drugiej strony czy nie jest tak, że im lepszy chirurg to jest w stanie się podjąć zmniejszając prawdopodobieństwo komplikacji?

To tylko moje wątpliwości...

Tomuś 

#108  Wysłany: 2017-11-15, 00:28  

Ok, jesteśmy po konsultacji radiologicznej. Najlepszym systemowym rozwiązaniem na węzły na ten moment jest chemioterapia wcześniej wspomniana. Natomiast w razie jakby coś miało zostać (oby nie!) to wtedy zdecydują się na punktową radioterapię.

Natomiast, dowiedziałem się, że będziemy mieli badanie PET zamiast TK po leczeniu, co mnie ucieszyło :-).

Jeszcze w piątek mamy ostanią wizytę i już się szykujemy do chemioterapii...

marzena66 
MODERATOR

Pomogła: 1354 razy