1. Link do strony z możliwością wsparcia forum:
https://pomagam.pl/forumdss_2020_22

2. Konta nowych użytkowników są aktywowane przez Administrację
(linki aktywacyjne nie działają) - zwykle w ciągu ok. 24 ÷ 48 h.

DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
rak jelita/OIOM/opieka
Autor Wiadomość
Hobgobllin 


Dołączyła: 10 Mar 2017
Posty: 1

 #1  Wysłany: 2017-03-10, 21:57  rak jelita/OIOM/opieka


Witajcie,
jestem całkowicie zielona w tym temacie a i informacje mam skąpe dot. choroby- więc może pokrótce napiszę ogólny zarys.
Mój dziadek jest świeżo po usunięciu jelita grubego ( mniej niż 72h), podczas operacji wynikły jakieś komplikacje ( podobno guz był większy niż zakłądano i dodatkowo dziwnie umiejscowiony). Po operacji był na OIOMIe podłaczony do respiratora, ale podobno stan stabilny.
Dzisiaj został przeniesiony na oddział ogólny- leży świeżo po operacji, pod respiratorem z 5 innymi osobami ( chodzącymi, jedzącymi, których można odwiedzać).

Moje pytanie brzmi:
czy faktycznie tak szybko się po takiej operacji przenosi się pacjenta na ogólną salę gdzie ludzie wchodzą/wychodzą... Boję się że istnije duże niebezpieczeństwo zarażenia czymś, zabrudzenia etc.dodatkowo pod względem psychologicznym słabo, jeśli reszta się porusza, je a on nie. Dodatkowo wydawało mi się że jest to pacjent tzw.wysokiego ryzyka a wiadomo, że np na oddziale ogolnym jest mniej pielęgniarek a więcej pacjentów, więc siłą rzezcy czas reakcji na cokolwiek niepokojącego jest mniejszy.

W zasadzie nic nie wiemy więcej, oprócz tego " tak ma być, guz poszedł do badania histopatolicznego" ....