Link do strony z możliwością wsparcia forum:

https://pomagam.pl/forumdss_2020_22

DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: DumSpiro-Spero
2017-03-03, 22:58
Czerniak przerzut do skóry pleców nieznanego pochodzenia.
Autor Wiadomość
basik78 



Dołączyła: 04 Wrz 2017
Posty: 522
Pomogła: 23 razy

 #121  Wysłany: 2018-11-21, 22:39  


szczecha, _itsme_
 
Madzia70 
LEKARZ Med.Rodzinnej Lekarz Hospicyjny



Dołączyła: 26 Lut 2011
Posty: 3397
Skąd: okolice Warszawy
Pomogła: 1777 razy

 #122  Wysłany: 2018-11-29, 18:39  


szczecha,
Tak się zastanawiam, czytając o twoich zmianach skórnych, czy Ty przypadkiem nie rozwinęłaś łuszczycy w bonusie? Czasem i lekarze zapętlą się w rozpoznaniach i nie pomyślą, że chory z nowotworem ma prawo chorować na inne choroby również...

A tę receptę z płukanką to wrzuć, jeśli jeszcze masz ;) może się przydać dla pacjentów.

Myślę ciepło, Aniele :flower:
_________________
"Zobaczyć świat w ziarenku piasku, Niebiosa w jednym kwiecie z lasu. W ściśniętej dłoni zamknąć bezmiar, W godzinie - nieskończoność czasu." - William Blake -
 
szczecha 


Dołączyła: 07 Paź 2015
Posty: 236
Pomogła: 25 razy

 #123  Wysłany: 2018-11-29, 19:59  


Madzia70 chyba nie. Wzięli wycinki z tych zmian. Czekam na wyniki. Podejrzenie jest pemfigoidu lub erythema multiforme :shock:
Spróbuję wkleić receptę i zdjęcia recepty z leku







20181129_195048.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1881 raz(y) 1,37 MB

20181129_194845.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1839 raz(y) 1,51 MB

20181129_195038.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1846 raz(y) 1,45 MB

_________________
Optymistka
 
arawis 



Dołączyła: 05 Lis 2015
Posty: 664
Pomogła: 64 razy

 #124  Wysłany: 2018-11-29, 20:04  


Ja bym też może w kierunku łuszczycy poszła, jak wskazała Madzia70. 4 lata temu nagle mnie wysypało. I to tak konkretnie na całym ciele - małe pojedyncze czerwone, swędzące plamki, które pózniej się łuszczyły, łącznie ze skórą głowy. Obstawiałam alergię, ospę a nawet różyczkę - okazało się, ze łuszczyca. Zupełnie inne miałam o niej wyobrażenie ( mój tata ma i u niego pojawia się na kolanach i ma kształt wielkich, łuszczących się plam). Stosowałam Dermovate plus trochę słońca - był okres wakacyjny a ja jeszcze nie miałam zdiagnozowanego czerniaka. Po około 3-4 miesiącach minęło, teraz zdarzają się pojedyncze epizody - głównie na skórze głowy. Może faktycznie powinni Cię sprawdzić pod kątem ewentualnej łuszczycy? Pozdrawiam serdecznie :)
 
szczecha 


Dołączyła: 07 Paź 2015
Posty: 236
Pomogła: 25 razy

 #125  Wysłany: 2018-11-29, 20:12  


Dziękuję dziewczyny. Tylko jak do tego dojść? Klinika dermatologiczna i ja szary pacjent z sugestią :?ale?: Czy z wycinków dowiem się co to? Na chwilę obecną jest szansa że za tydzień lub dwa otrzymam nivolumab.
Pozdrawiam serdecznie, dam znać jak odbiorę wyniki.
_________________
Optymistka
 
Madzia70 
LEKARZ Med.Rodzinnej Lekarz Hospicyjny



Dołączyła: 26 Lut 2011
Posty: 3397
Skąd: okolice Warszawy
Pomogła: 1777 razy

 #126  Wysłany: 2018-12-02, 18:45  


szczecha,
Z wycinków się powinnaś dowiedzieć, w razie czego wal, że byłaś u lekarza rodzinnego i wysunął takie podejrzenie ;)
_________________
"Zobaczyć świat w ziarenku piasku, Niebiosa w jednym kwiecie z lasu. W ściśniętej dłoni zamknąć bezmiar, W godzinie - nieskończoność czasu." - William Blake -
 
szczecha 


Dołączyła: 07 Paź 2015
Posty: 236
Pomogła: 25 razy

 #127  Wysłany: 2018-12-02, 19:08  


:mrgreen: Hej Madzia70 ;) fajna jesteś....na pewno odezwę się jak otrzymam wyniki i jeszcze się Was poradzę. Dziękuję :littlehs:

[ Komentarz dodany przez Moderatora: Madzia70: 2018-12-02, 19:15 ]
Dzięki, dzięki :-D
W razie czego - jestem lekarzem rodzinnym i wysunęłam takie podejrzenie, więc nie nakłamiesz... :mrgreen:


_________________
Optymistka
 
basik78 



Dołączyła: 04 Wrz 2017
Posty: 522
Pomogła: 23 razy

 #128  Wysłany: 2018-12-15, 01:03  


szczecha, jak sobie radzisz kochana?
Wszystko na dobrej drodze?
Pozdrawiam serdeczne :in_love:
 
szczecha 


Dołączyła: 07 Paź 2015
Posty: 236
Pomogła: 25 razy

 #129  Wysłany: 2018-12-15, 06:41  


Majbas kochana kiedy patrzę o której godzinie pisałaś serce mi się kroi. Dalej nie mozesz spać...pamiętasz o wszystkich, dla każdego masz dobre słowo. Jesteś naprawdę wielkim skarbem.
U mnie idzie do przodu. We wtorek dostałam 240 ml nivolumabu. Czyli skora po części opanowana. Postaram się dołączyć wyniki. Na mój rozum potwierdzili reakcję polekową. Niestety moje stopy jakby znowu się uaktywniły. Swędzą mnie strasznie i wciąż pojawiają się podskórne grudki. Kiedy smaruję novate to strasznie mnie piecze i zmiany się zaogniają. Martwię się że nie będę mogła brać nivolumabu. Nie wiem co zrobić. W czwartek jadę na dermatologię do kontroli po szpitalu. Ciekawe co zalecą...Wybaczcie ale dołączyłam też zdjęcia moich stóp, nie są raczej estetyczne ale może jakieś pomysły się pojawią :?ale?:
Pozdrawiam wszystkich. Trzymajmy się





IMG_20181215_061412.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1015 raz(y) 3,05 MB

IMG_20181215_061458.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 977 raz(y) 1,91 MB

IMG_20181215_063457.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 171 raz(y) 2,03 MB

IMG_20181215_063523.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 173 raz(y) 2,3 MB

IMG_20181215_063457.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 183 raz(y) 2,03 MB

_________________
Optymistka
 
basik78 



Dołączyła: 04 Wrz 2017
Posty: 522
Pomogła: 23 razy

 #130  Wysłany: 2018-12-16, 01:09  


szczecha, dziękuję za dobre słowa :in_love:

Tak bardzo mi przykro z Twojego powodu...zawsze musi być coś.
Ja to za bardzo na temat wyników nic mądrego nie napisze ale wspieram Cię.
Jesteś dzielna.
Stopy nie wyglądają az tak tragicznie jak pewnie dokuczają...
Moze to głupi pomysł ale może plastry cebuli jako okład coś pomogą....nie wiem.
Życzę Ci wszystkiego dobrego i oby w czwartek lekarze poradzili coś konkretnego. :tull:
 
eweluta 



Dołączyła: 24 Paź 2012
Posty: 241
Pomogła: 105 razy

 #131  Wysłany: 2018-12-17, 19:02  


Mnie to wygląda na reakcję alergiczna.Może zamieniłas płyn do kapieli,może krem do stóp?
_________________
Eweluta.
 
missy 
MODERATOR



Dołączyła: 05 Paź 2014
Posty: 4463
Skąd: Trójmiasto
Pomogła: 1173 razy


 #132  Wysłany: 2018-12-18, 09:55  


Cytat:
Mnie to wygląda na reakcję alergiczna

Zdecydowanie tak - reakcja polekowa to rodzaj ciężkiej alergii. W ulotce Opdivo ten możliwy skutek uboczny jest opisany jako Zespół Stevens-Johnsona czyli rumień wielopostaciowy. Domyślam się, że u szczechy dzieje się coś na zasadzie atakowania skóry przez organizm, tak w dużym skrócie.
Jest to bardzo paskudny skutek uboczny - można próbować opanowywać go podawaniem sterydów i to już szczecha przeszła. Niestety może się to wiązać z czasowym ( albo trwałym) odstawieniem niwolumabu.
Trudno przewidzieć co postanowią teraz dermatolodzy, zakładam, że szukają innych sposobów łagodzenia reakcji skórnych niż sterydy doustne.

Bardzo mi przykro, że nie napisałam nic pozytywnego 🙁
Ściskam Cię szczecha, trzymaj się.
 
szczecha 


Dołączyła: 07 Paź 2015
Posty: 236
Pomogła: 25 razy

 #133  Wysłany: 2018-12-18, 10:13  


Missy jest dokładnie tak jak piszesz i mam tego świadomość. Po ostatnim podaniu leku w październiku stan mojej skóry byl okropny. Obecnie po.wlewie 11 grudnia pojawiają się drobne swędzące krostki i świąd skóry. Zdaję sobie sprawę że nasilenie reakcji skóry może spowodować że wypadnę z programu lekowego, a tego bym nie chciała. W styczniu mam tk, który pokaże skuteczność leczenia. Na chwilę obecną stan mojej skory jest duzo lepszy niż poprzednio. Ale co bedzie dalej nie wiem.Co mogę robić robię...
Jesli chodzi o plyny do kąpieli czy kremy to używam tylko emolientów, zresztą wyniki z wycinków podają jako przyczynę nivolumab.
Zobaczymy co w czwartek pwiedzą na dermatologii...
Dziękuję za wsparcie
:) :)
_________________
Optymistka
 
basik78 



Dołączyła: 04 Wrz 2017
Posty: 522
Pomogła: 23 razy

 #134  Wysłany: 2018-12-22, 12:21  


::thnx:: :tull:
 
Madzia70 
LEKARZ Med.Rodzinnej Lekarz Hospicyjny



Dołączyła: 26 Lut 2011
Posty: 3397
Skąd: okolice Warszawy
Pomogła: 1777 razy

 #135  Wysłany: 2018-12-29, 13:20  


szczecha,
Bierzesz vit. D? Jeśli nie - zacznij, minimum 2000 j./dobę.
Włącz sobie też olej z wiesiołka. I Alanerv 2x1. Jeśli po 4 tygodniach nie będzie poprawy - odstaw.
Ale może będzie 8-)
_________________
"Zobaczyć świat w ziarenku piasku, Niebiosa w jednym kwiecie z lasu. W ściśniętej dłoni zamknąć bezmiar, W godzinie - nieskończoność czasu." - William Blake -
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


logo

Statystki wizyt z innych stron
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group