Link do strony z możliwością wsparcia forum:

https://pomagam.pl/forumdss_2020_22

DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
ABC chemioterapii - poradnik dla pacjentów i ich rodzin
Autor Wiadomość
salek 


Dołączyła: 13 Mar 2010
Posty: 15
Pomogła: 2 razy

 #1  Wysłany: 2010-04-27, 04:48  ABC chemioterapii - poradnik dla pacjentów i ich rodzin




_________________
salek
 
DumSpiro-Spero 
Administrator



Dołączyła: 19 Sty 2009
Posty: 7455
Pomogła: 3498 razy


 #2  Wysłany: 2010-04-27, 05:06  


salek,
wkleiłam wyżej tabelkę Twojego autorstwa :)
No i.. dziękujemy ::thnx::

Jeśli macie jakieś cenne, własne doświadczenia, które mogą innym pomóc - to przyłączcie się i 'dopiszcie się' do tematu :)
_________________
pozdrawiam, DSS.
 
zufed 
PRZYJACIEL Forum



Dołączyła: 10 Kwi 2009
Posty: 2473
Skąd: Kraków
Pomogła: 348 razy

 #3  Wysłany: 2010-04-27, 17:31  


Taki drobny się błąd wkradł przy podwyższonej temperaturze- powinno być"..aspiryna rozrzedza krew więc ostrożnie z aspiryną..."
:)

Salek, dobra robota ::thnx::
_________________
Amor vincit omnia...
 
 
salek 


Dołączyła: 13 Mar 2010
Posty: 15
Pomogła: 2 razy

 #4  Wysłany: 2010-04-27, 19:25  


Dziekuję, miło mi, mam nadzieje, że się komuś przyda w trudnych dniach po chemii, serdecznie pozdrawiam Salek :)
_________________
salek
 
Jola 


Dołączyła: 11 Lip 2009
Posty: 54
Skąd: Wrocław
Pomogła: 7 razy

 #5  Wysłany: 2010-04-28, 04:22  


Ja z "mądrości ludowych" :?: do zaparć dodałabym lewatywę. Nie rozumiem, dlaczego jest tak niepopularna i nielubiana :roll:
 
cucumis1 


Dołączyła: 07 Cze 2010
Posty: 19
Pomogła: 1 raz

 #6  Wysłany: 2010-06-07, 22:35  


lekarka powiedziala mojej mamie,ze po chemi nie wolno pić świeżych sokow,jesc surowych owocow itp.Tylko gotowane.....
Morfologia jej spadla....ma katastrofalne wyniki.A zawsze miala b.dobre
 
Janeczka 


Dołączyła: 23 Cze 2010
Posty: 5

 #7  Wysłany: 2010-07-12, 17:00  


Witam!
chciałabym również zapytać o te probiotyki. Czy zaraz po pierwszej chemii można je stosować? Czy jest jakiś okres , w którym nie można jeść surowych warzyw i owoców?
 
Erevain21 
PRZYJACIEL Forum



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 209
Skąd: Wrocław/Lublin
Pomógł: 77 razy

 #8  Wysłany: 2010-09-01, 18:49  


Janeczka napisał/a:
Witam!
chciałabym również zapytać o te probiotyki. Czy zaraz po pierwszej chemii można je stosować? Czy jest jakiś okres , w którym nie można jeść surowych warzyw i owoców?

Probiotyki jak najbardziej odrazu po chemii stosuj. Najlepiej poszukac prepearaty o zroznicowanym składzie bakterii np:lakcid+beneflora+enterol(rózne frakcje bakterii od lactobacillusow po saccharomyces).
A co do surowych owocow to czesto przy chemioterapi jest nadkwaśność i surowe owoce i warzywa(szczegolnie cytrusy) moga to jeszcze zwiekszać . Jak nie ma takich objawow to mozna jeść.


[ Komentarz dodany przez Moderatora: DumSpiro-Spero: 2015-05-28, 16:14 ]
Nie wolno stosować probiotyków w trakcie "spadków" (znaczącego obniżenia odporności) wynikających z leczenia onkologicznego powodującego granulocytopenię.
"Dobre" bakterie mogą wtedy spowodować infekcję.

To tak jak przy szczepieniu: przychodzi się z dzieckiem do pediatry a lekarz pierwsze o co pyta: czy dziecko jest zdrowe (czyt. czy nie ma z powodu jakiejś infekcji upośledzonego ukł. odpornościowego) ?
 
ewcia20066 


Dołączyła: 08 Paź 2010
Posty: 35
Pomogła: 9 razy

 #9  Wysłany: 2010-10-14, 23:35  


Erevain21 napisał/a:
A co do surowych owocow to czesto przy chemioterapi jest nadkwaśność i surowe owoce i warzywa(szczegolnie cytrusy) moga to jeszcze zwiekszać .



Witam!

Żeby zmniejszyc powyższe dolegliwości ewent.je wyeliminowac skuteczny jest IPP20(Pantoprazolum).


Pozdrawiam :)
 
ludmila 



Dołączyła: 06 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: łódź
Pomogła: 2 razy

 #10  Wysłany: 2010-12-08, 16:22  


Słuchajcie,

Czy to zawsze tak jest, że po I chemii ścina dosłownie z nóg? Mama w poniedziałek dostała razem z Zofranem w zastrzyku, ale wymioty i tak przez całą noc i pół wtorku. Dzisiaj już lepiej, ale ciągle nudności. Prawie nic nie je, wmuszam w nią co mogę. Rosołek, kisiel, sucharka z herbatą. Strasznie dużo śpi, co akurat moze cieszyć, wtedy ja też śpię. Czy to normalne?
_________________
impossible is nothing
 
 
Erevain21 
PRZYJACIEL Forum



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 209
Skąd: Wrocław/Lublin
Pomógł: 77 razy

 #11  Wysłany: 2010-12-18, 17:57  


ludmila napisał/a:
Słuchajcie,

Czy to zawsze tak jest, że po I chemii ścina dosłownie z nóg? Mama w poniedziałek dostała razem z Zofranem w zastrzyku, ale wymioty i tak przez całą noc i pół wtorku. Dzisiaj już lepiej, ale ciągle nudności. Prawie nic nie je, wmuszam w nią co mogę. Rosołek, kisiel, sucharka z herbatą. Strasznie dużo śpi, co akurat moze cieszyć, wtedy ja też śpię. Czy to normalne?

Normalne, kazdy reaguje inaczej a wymioty nawet po środkach przeciwwymiotnych sie pojawiaja i trwac moga dosyć długo. Moga pojawiac sie nawet przed nast kursem (tzw przepowiadajace).
Przy chemioterapiach zawierajacych: altretamina, cisplatyna , cyklofosfamid , dakarbazyna, karmustyna ,mechloretamina, prokarbazyna , streptozocyna, adriamycyna to ryzyko jest największe.
Pamietaj , ze grupa leków do których należy Zofran nie jest jedyną grupa leków przeciwwymiotnych. Lekarz może zmienić lek na inna grupę ,ma spory wybór.
 
Peti 
PRZYJACIEL Forum



Dołączyła: 14 Kwi 2010
Posty: 762
Skąd: Szczecin
Pomogła: 175 razy

 #12  Wysłany: 2010-12-18, 18:07  


Ludmiło...

napewno to słyszałaś : sen jest najlepszym lekarstwem....

Moja mama i mój Małżowinek przesypiali prawie całą dobę, do jedzenia nie zmuszałam absolutnie, jak mama coś zechce, a potem po spróbowaniu nie będzie chciała dalej jeść - to zrozum to, to zupełnie normalne.

Jak skutki uboczne miną to organizm mamy, napewno sam "powie" co będzie potrzebował.

Tylko dobrze by było gdyby mama piła...
_________________
Gosia
nie oddam Cię kochany...będę walczyć z tą chorobą!
 
 
forever m@mmy 


Dołączyła: 03 Wrz 2011
Posty: 13

 #13  Wysłany: 2011-09-03, 10:26  


na zgage pomoglo mi smoothie z papai i soku pomaranczowego i oczywiscie kostka lodu dla lepszej konsystencji jesli potrzeba miod.
Sok pomaranczowy zabroniony w czasie biegunki.

To wszystko? Same zupki?
Glodna jestem, ale na mysl o polykaniu chleba boli mnie jeszcze bardziej, picie rosolkow wydaje mi sie nie wystarczajace :(
 
akos6 
PRZYJACIEL Forum



Dołączyła: 14 Paź 2011
Posty: 1281
Pomogła: 212 razy

 #14  Wysłany: 2011-11-08, 18:25  obrzęk gardła


zadam tutaj to pytanie jeszcze raz bo to chyba odpowiedniejszy wątek :)
w piątek dostałam chemię FAC. w niedzielę obudziłam się ze spuchniętą twarzą czułam obrzęk gardła. teraz obrzęk jest trochę mniejszy ale czuję jakiś taki ból po obu stronach jakby pod szczęką mam jakieś kulki tam. nie wiem czy to ślinianki czy co to jest? i co na to wziąć?
np przy dłuższym mówieniu boli mnie żuchwa i jakby lekko była odrętwiała. Oczywiście przed kolejna chemią powiem o tym lekarzowi ale co teraz robić?
w tabelce na pierwszej stronie nic o tym nie ma i nikt z pytanych osób które miały chemię czegoś podobnego nie miał ;)
_________________
nic nie muszę....wszystko mogę :)
 
anja124 


Dołączyła: 18 Paź 2011
Posty: 107
Skąd: Pobierowo
Pomogła: 23 razy

 #15  Wysłany: 2011-11-27, 16:05  


a ja bym sie chciala dowiedziec moja mama slabo sypia tabletki bierze ale slabo jej cos one pomagaja
_________________
8-01-2012[*] Kocham Cie mamusiu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


logo

Statystki wizyt z innych stron
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group