1. Link do strony z możliwością wsparcia forum:
https://pomagam.pl/forumdss_2020_22

2. Konta nowych użytkowników są aktywowane przez Administrację
(linki aktywacyjne nie działają) - zwykle w ciągu ok. 24 ÷ 48 h.

DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
powiększone węzły chłonne i badanie PET
Autor Wiadomość
Ines29 


Dołączyła: 28 Gru 2012
Posty: 14

 #1  Wysłany: 2012-12-28, 18:38  powiększone węzły chłonne i badanie PET


Witam,
jestem nowa na forum i nowa w temacie. Właściwie od września niczego u mnie jeszcze nie zdiagnozowano, czuję się dobrze (poza bólami mięśni od czasu do czasu) i właściwie nic nie wskazywałoby na to, że mogę być chora. Mam jednak od 3 mies. powiększone węzły chłonne na po prawej stronie szyi, do tego nad prawym obojczykiem, niebolesne, dodatkowo liczne powiększone węzły chłonne w jamie brzusznej i klatce piersiowej (potwierdzone USG i TK). Badania krwi super, bez zastrzeżeń. Dodam, leczę się od 15 lat na niedoczynność tarczycy
Skierowano mnie więc na badanie PET celem ustalenia czy węzły mają charakter zapalny czy nowotorowy i oto wynik/ wniosek:
wynik badania FDG PET-CT wskazuje na aktywny metabolicznie proces rozrostowy w węzłach chłonnych po obu stronach przepony w płucach i trzonie kręgu C4.

Brzmi to dla mnie jak nowotwór :( czy to rzeczywiście można już stwierdzić? Powinnam udać się z tymi wynikami już od razu do onkologa? Wątroba, śledziona niepowiększone (przy chorobie układu limfatycznego chyba śledziona powinna być powiększona), nadnercza bez zmian ogniskowych, trzustka bez ognisk patologicznego metabolizmu.

Może ktoś przechodzi/ przechodził przez coś podobnego? dzięki wielkie za pomoc.
 
greg1990