1. Link do strony z możliwością wsparcia forum:
https://pomagam.pl/forumdss_2020_22

2. Konta nowych użytkowników są aktywowane przez Administrację
(linki aktywacyjne nie działają) - zwykle w ciągu ok. 24 ÷ 48 h.

DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Rak szyjki i trzonu macicy a hormonalna terapia zastępcza
Autor Wiadomość
Maryna 


Dołączyła: 11 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Pomogła: 10 razy

 #1  Wysłany: 2011-01-11, 23:20  Rak szyjki i trzonu macicy a hormonalna terapia zastępcza


Witam!

Piszę po raz pierwszy na tym forum, jestem też laikiem w medycynie, dlatego z góry przepraszam, jeżeli moje pytania nie będą odpowiednio precyzyjnie sformułowane.
Piszę w imieniu bliskiej koleżanki, ma na imię Ala. Ona sama nie chce się na razie udzielać na forum, ale bardzo potrzebuje pomocy, przede wszystkim fachowej porady i wsparcia, bo czuje się niedoinformowana przez lekarzy. Leczy się w Warszawie.

Ma 36 lat, w październiku 2010 r. rozpoznano u niej rak szyjki macicy, postać inwazyjną: płaskonablonkowy wielkokomorkowy rak naciekowy typu IIb (w wypisie napisano rak szyjki macicy, natomiast w karcie - rak szyjki i trzonu macicy).
W wypisie brak jest łacińskiej nazwy choroby.
Miała zrobione badanie PET, które na szczęście nie wykazało rozsiania komórek rakowych.

Leczenie rozpoczęła w listopadzie w COI w Warszawie. Nie zalecono histerektomii ze względu na brak marginesu. Zastosowano u niej:
- chemię radiouczulającą cysplatyną 70mg - 4 wlewki.
- teleradioterapię wiązkami zewnętrznymi 46 Gy w 23 frakcjach.
- po kilku dniach po ukończeniu teleradioterapii przepisano brachyterapię, 4 zabiegi po 7,5 Gy (już jest po 2).