1. Link do strony z możliwością wsparcia forum:
https://pomagam.pl/forumdss_2020_22

2. Konta nowych użytkowników są aktywowane przez Administrację
(linki aktywacyjne nie działają) - zwykle w ciągu ok. 24 ÷ 48 h.

DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: DumSpiro-Spero
2009-12-20, 04:07
przerzut do płuc prośba o interpretację wyniku
Autor Wiadomość
laguna 


Dołączyła: 17 Gru 2009
Posty: 2

 #1  Wysłany: 2009-12-17, 22:36  przerzut do płuc prośba o interpretację wyniku


Witam, chciałabym poradzić się - gdyż sama nie znam się w ogóle na nowotworach. Chodzi o moją mamę. Mama miała raka raka pęcherzykowego tarczycy - było to ok. 3 lata temu. Była operowana trzy razy ze względu na odrastanie guza, później przeszła radioterapię.

Po pół roku od radioterapii, niedawno, miała tomografie całego ciała. Zamieszczę tu wynik badania:

"W śródpiersiu najwyższym powiekszone wezly chlonne do 16x12mm, mniejsze do 9mm. przy łuku aorty drobne węzły do 7mm.
W placie środkowym pluca prawego guzek 14 mm, w jezyczku pluca lewego dwa drobne związane z opłucną 4-5mm.
wątroba, śledziona, nadnercza bez uchwytnych zmian ogniskowych.
W trzonie L2 drobne ognisko rozrzedzonej struktury otoczone rąbkiem sklerotycznym - naczyniak?"

Lekarka zarządziła jodowanie w marcu.

Bardzo prosze o pomoc, o wyjaśnienie co to oznacza, jak bardzo jest to poważne - jakie rokowania, czy metoda leczenia jest sluszna ? bo nie wydaje mi sie zeby jodowanie mialo pomoc na raka pluc?? i czy ktos ma namiar na dobrego lekarza ktory moglby wiecej wskorac w takiej sytuacji.

Dodam, że rak na tarczycy byl pecherzykowaty, teraz na plucu jest brodawkowaty.