DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna
Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest częścią Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Rak piersi, bolące stawy po chemioterapii
Autor Wiadomość
Marzena50 


Dołączyła: 16 Maj 2012
Posty: 7

 #1  Wysłany: 2012-05-16, 14:17  Rak piersi, bolące stawy po chemioterapii


Witam,

w ubiegłym roku w czerwcu 2011 przeszłam operację oszczędzającą wycięcia guza lewej piersi wraz z węzłami chłonnymi.
Z początkiem września skończyłam chemioterapię, potem cały październik miałam naświetlania,
obecnie bardzo dokuczają mi bóle stawów, ogólnie bóle nóg, szybko się męczę,

może ktoś może mi coś poradzić jak z tym walczyć, czy jest jakiś lek bądź kuracja, która by mi pomogła.
Jak długo mogą potrwać te bóle?
 
 
hope240 


Dołączyła: 24 Sty 2012
Posty: 142
Pomogła: 7 razy

 #2  Wysłany: 2012-05-16, 16:27  


A co na te bóle stawów mój Twój lekarz ??
_________________
It just hits you. Out of nowhere.
And suddenly, the life you knew before is over.
 
Marzena50 


Dołączyła: 16 Maj 2012
Posty: 7

 #3  Wysłany: 2012-05-16, 16:31  


Te bóle może bardziej intensywne mam gdzieś od miesiąca, wcześniej nie były aż tak dokuczliwe. W ten piątek czyli 18 maja mam wizyte w szpitalu także napewno spytam. Jestem ciekawa czy ktoś podobnie jak ja narzekał na takie bóle i jak sobie z tym radził.
 
 
Marzena50 


Dołączyła: 16 Maj 2012
Posty: 7

 #4  Wysłany: 2012-05-19, 10:30  


hope240 napisał/a:
A co na te bóle stawów mój Twój lekarz ??


Mój lekarz stwierdził, że bóle stawów nie mają nic wspólnego z przebytym leczeniem. Nigdy tzn.przed chorobą nie narzekałam na żadne dolegliwości,podczas chemioterapii odczuwałam bóle nóg a teraz to się nasiliło. Gdzieś w necie wyczytałam, że jednym z działań ubocznych chemioterapii jest ból stawów, lekarz jednak temu zaprzecza.
 
 
akos6 
PRZYJACIEL Forum



Dołączyła: 14 Paź 2011
Posty: 1207
Pomogła: 159 razy

 #5  Wysłany: 2012-05-19, 11:21  


jaką chemię dostawałaś?
mnie np bolą mięśnie i stawy po chemii. Zwłaszcza przy większym wysiłku. nie wiem tylko jak długo po chemii takie stany mogą się utrzymywać...
_________________
nic nie muszę....wszystko mogę :)
 
Marzena50 


Dołączyła: 16 Maj 2012
Posty: 7

 #6  Wysłany: 2012-05-19, 13:18  


akos6 napisał/a:
jaką chemię dostawałaś?
mnie np bolą mięśnie i stawy po chemii. Zwłaszcza przy większym wysiłku. nie wiem tylko jak długo po chemii takie stany mogą się utrzymywać...


Dostawałam czerwoną chemię 4 x co 3 tygodnie,skończyłam na początku września ubiegłego roku. Dość często narzekam na bóle stawów w nogach. Lekarz twierdzi, że nie ma to nic wspólnego z chorobą. Myślałam, że może ktoś nam powie na własnych doświadczeniach lub też słyszał ile takie dolegliwości mogą trwać i ewentualnie jak sie wspomóc, jak leczyć. Znów odniose sie do jakiegoś artykułu w necie, ponoć takie bóle mogą występować nawet do roku czasu od leczenia chemioterapią.
 
 
dagis2 



Dołączyła: 22 Sie 2011
Posty: 12
Skąd: Stalowa Wola
Pomogła: 2 razy

 #7  Wysłany: 2012-05-21, 15:41  


mnie też bolą stawy i kości, dłonie, przedramiona, stopy i nogi do kolan
czasami mniej, czasami bardziej, zwłaszcza po jakimś wysiłku, potrafią mnie nawet zbudzić w nocy

lekarz mówi, że to nie od leczenia onkologicznego, ale ja mam poważne podejrzenia, że jednak tak, bo nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałam

jestem 4 lata po czerwonej chemii, biorę Tamoxifen i tam jest napisane w ulotce, że takie bóle mogą być efektem ubocznym. I to jest chyba to w moim przypadku.
 
 
Marzena50 


Dołączyła: 16 Maj 2012
Posty: 7

 #8  Wysłany: 2012-05-21, 16:02  


Mam praktycznie takie same objawy jak ty,u mnie ból właściwie dotyczy tylko nóg. Też biore Tamoxifen, więc podejrzewam, że te bóle mamy albo po chemioterapii albo po leku. Moja lekarka temu zaprzecza. Tak jak ty nigdy nie skarżyłam sie na podobne dolegliwości. Trudno musimy sobie z tym radzić.Dzieki za odpowiedź, pozdrawiam
 
 
dagis2 



Dołączyła: 22 Sie 2011
Posty: 12
Skąd: Stalowa Wola
Pomogła: 2 razy

 #9  Wysłany: 2012-05-21, 16:12  


Swoją drogą to miło wiedzieć, że jest ktoś jeszcze z podobnymi objawami. Mnie lekarz sugeruje, żebym przestała się doszukiwać problemów i w pewnym momencie nawet uwierzyłam, że sobie coś wymyślam.
 
 
Marzena50 


Dołączyła: 16 Maj 2012
Posty: 7

 #10  Wysłany: 2012-05-21, 16:20  


Dokładnie mam takie same odczucia. Lekarka zaproponowała mi zrobić sobie USG nóg :-( co wydaje sie troche śmieszne. I stwierdziła, że jest młodsza ode mnie i ostatnio bolał ją staw biodrowy. Ja już też zaczęłam sie zastanawiać czy aby nie przesadzam.
Z innych postów wynika, że nie tylko my mamy podobne dolegliwości.
Ciekawa jestem jak długo to może potrwać. Jeśli jest to efekt uboczny Tamoxifenu, który mam brać przez 5 lat to super!!!
 
 
dagis2 



Dołączyła: 22 Sie 2011
Posty: 12
Skąd: Stalowa Wola
Pomogła: 2 razy

 #11  Wysłany: 2012-05-21, 16:27  


U mnie to idzie falami, są okresy gdy boli mnie właściwie cały czas i tak przez kilka miesięcy, a potem przestaje na chwilę i jest spokój. Ale zawsze wraca :)
Moja lekarka też jest młodsza ode mnie i każe mi się więcej ruszać i ogólnie dbać o kondycję. Tyle, że po takich kijkach na przykład to parę dni mam wyjętych z życia, bo boli wtedy dwa razy bardziej.
Już się nauczyłam, że najlepiej mi robi, jak się jak najmniej ruszam :-D
 
 
Marzena50 


Dołączyła: 16 Maj 2012
Posty: 7

 #12  Wysłany: 2012-05-21, 16:43  


Ja często odczuwam ból rano po wstaniu z łóżka. W momencie gdy już się rozruszam to jest w miare ok. Nie zawsze mam te dolegliwości tzn. niecodziennie. W moim przypadku jest to uciążliwe bo często gdzieś chodze,spaceruje,nie potrafie wysiedzieć za długo w jednym miejscu. Mam takie lekkie ADHD, także jestem w ciągłym ruchu. W moim przypadku zwykle po takiej aktywności ból troche przechodzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

logo

Statystki wizyt z innych stron
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group