DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna
Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest częścią Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Rak jelita grubego, przerzuty do wątroby
Autor Wiadomość
spajderka161 


Dołączyła: 06 Paź 2012
Posty: 19

 #16  Wysłany: 2013-02-08, 17:29  


Witam, to znowu ja tacie ostatnio spadły krwini białe dostał zastrzyk i wziął chemie. Przyszedł do domu i na 3 dzien dostał gorączki , katar, ogolnie slabo się czul. Przyjechał lekarz rodzinny, nic nie ma na plucach stwierdzil ze to lekka grypa. Mam pytanie czy ktoś wie jak podnieść odporność??i czy ta gorączka to z grypy czy raczej przez chemioterapie??
 
absenteeism 
Administrator



Dołączyła: 14 Paź 2009
Posty: 12454
Skąd: Łódź
Pomogła: 4718 razy


 #17  Wysłany: 2013-02-09, 00:02  


A kiedy te krwinki spadły, kiedy dostał zastrzyk, ile po tym dostał chemię?

Na odporność można sobie łykać jakiś tran.
_________________
 
spajderka161 


Dołączyła: 06 Paź 2012
Posty: 19

 #18  Wysłany: 2013-02-09, 13:52  


Przyszedł na 5 chemie do szpitala robione mial badania krwi i wyszlo ze krwinki biales spadly to odrazu dostał zastrzyk i dostał chemie zaraz po zastrzyku. Wrocil do domu do wieczora czul sie ok na drugi dzien tez spoko a na tyrzeci gorączkuje poci się, cisnienie 110/65. i tak juz 3 dni.Nie wiem czy to jakas infekcja??Pomóżcie.
 
absenteeism 
Administrator



Dołączyła: 14 Paź 2009
Posty: 12454
Skąd: Łódź
Pomogła: 4718 razy


 #19  Wysłany: 2013-02-09, 14:21  


A wiadomo co to za zastrzyk? Bo raczej tuż po nim (jeżeli jest tym, czym myślę, że jest) nie powinno podawać się chemioterapii, tylko poczekać na wzrost leukocytów.
_________________
 
spajderka161 


Dołączyła: 06 Paź 2012
Posty: 19

 #20  Wysłany: 2013-02-09, 14:31  


Tata mówi ze za jakąs godzine po zastrzyku dali mu chemi nie sprawdzali czy podniosly sie leukocyty bo nie pobierali mu drugi raz krwi. nie wiem co to za zastrzyk w karcie nie pisze;/;/

[ Dodano: 2013-02-09, 14:42 ]
na karcie pisze na poczatku badania laboratoryjne i sa wyniki i tych krwinek bialych bylo
WBC 3,1tys/ul [4,0-10,0] i sa inne wyniki morfologi a ponizej jest znow morfologia 26-paramterów i sa znow te same wyniki tylko inne juz dane i tu WBC jest 4,5 [4-10] a na znacznikach jakie badanie maja zrobic z krwi to pisze dodatkowe badanie dif wiec wydaje mi sie ze najpierw sa to wyniki po badaniu tym pierwym pozniej dali mu zastrzyk i sa to te drugie wyniki po nim, choc nie wiem to sa tylko moje przypuszczenia bo na zadnejw czesniejszej karcie nie mam dwa razy wynikow tylko tej ostatniej sa dwa razy z roznymi danymi.
 
ela26 


Dołączyła: 08 Lis 2012
Posty: 51
Pomogła: 1 raz

 #21  Wysłany: 2013-03-15, 13:33  :)


mama leczyła się w Lublinie ale DZIEKI BOGU PRZENIEŚLIŚMY SIĘ DO PUŁAW I NARAZIE JEST OK , MAMA BIERZE CHEMIĘ DOŻYLNIO ŚREDNIO 1 W MIESIACU DODATKOWO - TABLETKI W DOMU
WIADOMO CZASEM JEST ŻLE ŻE SIĘ CHCE PŁAKAĆ A CZASEM TAK DOBRZE ŻE ZAPOMINAMY CAŁKOWICIE O CHOROBIE
 
Mikuś 



Dołączyła: 16 Gru 2011
Posty: 470
Pomogła: 45 razy

 #22  Wysłany: 2013-03-15, 14:04  


Ela przytulam Cie
 
spajderka161 


Dołączyła: 06 Paź 2012
Posty: 19

 #23  Wysłany: 2013-03-20, 20:30  


Czy ktoś może mi powiedzieć jak chemioterapia niszczy raka??
Ostatnio tato miał robioną tomografię i okazało się ze guz zmalał o połowę , chciałam zapytać co się stalo z tą drugą częscią zaatakowaną przez komórki rakowe??Jak to działa na cyzm to polega, że guz maleje??Proszę o szybką odp.
 
absenteeism 
Administrator



Dołączyła: 14 Paź 2009
Posty: 12454
Skąd: Łódź
Pomogła: 4718 razy


 #24  Wysłany: 2013-03-20, 20:43  


spajderka161 napisał/a:
jak chemioterapia niszczy raka?

Na ten temat pisze się rozprawy naukowe, ciężko tak w prosty sposób odpowiedzieć :)

Tak najogólniej, nie dopuszcza do podziału komórek nowotworowych, dlatego nie powstają nowe.
_________________
 
spajderka161 


Dołączyła: 06 Paź 2012
Posty: 19

 #25  Wysłany: 2013-03-20, 21:23  


no dobrze nie dopuszcza do powstawania nowych a co sie dzieje jak guz sie zmniejszyl to co z ta czescia ??
 
absenteeism 
Administrator



Dołączyła: 14 Paź 2009
Posty: 12454
Skąd: Łódź
Pomogła: 4718 razy


 #26  Wysłany: 2013-03-20, 21:39  


Ale z którą, tą która zniknęła? Komórki nowotworowe umarły w tzw. mechanizmie apoptozy (zaprogramowanej śmierci komórki).
_________________
 
spajderka161 


Dołączyła: 06 Paź 2012
Posty: 19

 #27  Wysłany: 2013-03-21, 21:41  


Właśnie o to mi chodziło dziekuje za odp;)
 
spajderka161 


Dołączyła: 06 Paź 2012
Posty: 19

 #28  Wysłany: 2013-04-26, 16:36  


Witam, pilnie potrzebuje nazwiska jakis dobrych lekarzy onkologow, chirurgów od watroby najlepiej z kliniki w warszawie na ulicy banacha. Proszę o pomoc!!;(
 
spajderka161 


Dołączyła: 06 Paź 2012
Posty: 19

 #29  Wysłany: 2013-04-27, 20:43  


Witam, tata poszedl do szpitala mial miec wycieta czesc watroby (przerzut z jelita grubego) niestety okazalo sie ze byl naciek na dwunastnice i nie wycieli tego przerzutu miedzy dwunastnica a watroba wlozyli stent oraz polaczyli zoladek z jelitem by nie obciazac dwunastnicy.Prosze mi powiedziec czy to juz jest koniec czy tego przerzutu nie bedzie dalo sie zoperowac juz?/ co to jest ten stent co robic prosze o pomoc;(

[ Dodano: 2013-04-27, 21:44 ]
i prosze mi powiedziec czy po zespoleniu zoladka z jelitem normalne jest ze teraz tata dwa razy wymiotowal?? mial tez sonde przez pare godzin po operacji.

[ Dodano: 2013-04-27, 21:44 ]
pomozcie prosze;(
 
absenteeism 
Administrator



Dołączyła: 14 Paź 2009
Posty: 12454
Skąd: Łódź
Pomogła: 4718 razy


 #30  Wysłany: 2013-04-28, 22:47  


spajderka161 napisał/a:
co to jest ten stent

http://pl.wikipedia.org/wiki/Stent

spajderka161 napisał/a:
Prosze mi powiedziec czy to juz jest koniec czy tego przerzutu nie bedzie dalo sie zoperowac juz

Jeśli jest naciek, to nie.

Czy lekarz w ogóle rozmawiał z Wami po tej operacji?
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

logo

Statystki wizyt z innych stron
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group