1. Link do strony z możliwością wsparcia forum:
https://pomagam.pl/forumdss_2020_22

2. Konta nowych użytkowników są aktywowane przez Administrację
(linki aktywacyjne nie działają) - zwykle w ciągu ok. 24 ÷ 48 h.

DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Wynik Badanie PET/CT
Autor Wiadomość
pejot 


Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 7

 #1  Wysłany: 2014-10-17, 19:06  Wynik Badanie PET/CT


Witam,
jako że jestem kompletnym laikiem medycznym proszę o wyjaśnienie co oznaczają Wnioski z badania PET/CT
"Wynik badania wskazuje na obecność aktywnej metabolicznie konsolidacji miąższu w płacie górnym płuca lewego (SUV max 2,5) do dalszej obserwacji w CT z kontrastem i weryfikacji mikroskopowej w przypadku progresji.

Pozostałe zmiany ogniskowe płuc bez patologicznego gromadzenia 18FDG."

Z góry dziękuję za info
 
ileene 



Dołączyła: 13 Maj 2014
Posty: 610

 #2  Wysłany: 2014-10-17, 19:21  


Witaj,
dodaj cały wynik PET/CT, a nie tylko wnioski. Jeżeli masz wyniki innych badań obrazowych to dodaj je również.
Zapoznaj się również z tym:
http://www.forum-onkologi...iedz-vt3596.htm
Pozdrawiam.
 
 
majkelek 
MODERATOR


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 1701
Pomógł: 1119 razy


 #3  Wysłany: 2014-10-17, 19:22  


pejot, witaj na Forum.
To znaczy, że w miąższu płuca jest 'coś' co ma wzmożony metabolizm glukozy (ale za mały by jednoznacznie twierdzić, że to choroba nowotworowa). Zmiana jest do dalszej obserwacji (w późniejszym terminie, pewnie około 3 m-cy). Wówczas może zostanie pobrany wycinek do badania, w przypadku progresji zmiany.

Na Forum mamy zwyczaj zamieszczanie pełnych wyników badań, wraz z podaniem przyczyny zrobienia badania (PET nie robi się ot, tak).