1. Link do strony z możliwością wsparcia forum:
https://pomagam.pl/forumdss_2020_22

2. Konta nowych użytkowników są aktywowane przez Administrację
(linki aktywacyjne nie działają) - zwykle w ciągu ok. 24 ÷ 48 h.

DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znalezionych wyników: 3
DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: Rak niedrobnokomórkowy - diagnoza
megi88

Odpowiedzi: 39
Wyświetleń: 11212

PostDział: Nowotwory płuca i opłucnej   Wysłany: 2018-11-11, 20:22   Temat: Rak niedrobnokomórkowy - diagnoza
Nie jestem lekarzem, ale dla mnie z opisu wynika, że jest guz, ale nic więcej. Nie każdy guz to rak. Konieczna jest dalsza diagnostyka - bronchoskopia/biopsja, żeby zobaczyć czy jest złośliwy.
  Temat: Rak niedrobnokomórkowy - diagnoza
megi88

Odpowiedzi: 39
Wyświetleń: 11212

PostDział: Nowotwory płuca i opłucnej   Wysłany: 2018-11-10, 14:58   Temat: Rak niedrobnokomórkowy - diagnoza
Cytat:
A jeśli np operacja nie wchodzi w grę (Tata ma przerośniętą przepuklinę i 1/3 objętości płuc przez to) to czy radioterapia wystarczy?

Na całkowite wyleczenie największe szanse są w przypadku zabiegu chirurgicznego. Teoretycznie jest coś takiego jak radioterapia radykalna, ale z doświadczenia mojego taty wynika, że ona nie dała całkowitego wyleczenia. Po radioterapii tata miał operację i wyszło w wyniku badania hist-pat, że 80% guza była martwa, czyli jednak te 20% to były żywe komórki nowotworowe.